Confidenţialitate


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 

De joi, 10 octombrie, sunt obligatorii în magazine noile afișe care semnalează la rafturile din supermarketuri faptul că gramajul unor produse alimentare a fost redus… dar prețul a rămas la fel. Costurile pentru fabricarea acestor afișe se vor regăsi… până la urmă, tot în prețul produselor de la raft, care ar putea costa mai mult, au atras atenția reprezentanții unor supermarketuri. Măsura este considerată, însă, de mulți români, drept inutilă… câtă vreme de „shrinkflation” – cum este numit fenomenul – românii sunt afectați de cel puțin doi ani.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

De doi ani, românii se confruntă cu această „scumpire mascată”: unele produse și-au redus  gramajul, dar prețul a fost menținut la același nivel. Acum, după doi ani, Guvernul susține că luptă cu acest fenomen cunoscut în toată lumea ca „shrinkflation”… și obligă magazinele, printr-un ordin emis de ANPC, să publice etichete speciale pe rafturi pentru a semnala produsele care și-au redus cantitatea.

Alexandru Costea, coordonator al unui supermarket din București: „Magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”

„Etichetele care ar trebui să marcheze clar produsele care au scăzut gramajul vor fi afișate începând cu 10 octombrie, de când intră în vigoare ordinul ANPC. Costurile pentru încă un rând de etichete speciale vor ajunge, cel mai probail, în prețul produselor de la raft. Oricum, magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”, a spus Alexandru Costea, coordonatorul unui supermarket din București.

Noile etichete trebuie să aibă dimensiunea de 15 cm înălțime și 10 cm lățime și să conțină o fotografie cu produsul cu gramajul redus… Trebuie să apară la rafturi din 10 octombrie. Numai că etichetele nu vor fi permanente. Comercianții au obligația să le afișeze cel puțin 30 de zile de la punerea în vânzare a respectivelor produse.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Ministrul Energiei: Ridicarea plafonării prețurilor la energie se va face cu mare atenție pentru consumatorii vulnerabili | AUDIO | VIDEO


Ultimele stiri
Cum explorați o gamă de parfumuri pentru a găsi aroma care vă definește (P)

Ce este tehnologia eSIM și cum îți schimbă călătoriile (P)

Magistrații, față în față cu președintele Nicușor Dan, la Palatul Cotroceni. Ce nereguli îi sunt comunicate. Judecător: În…

Senatul dezbate și votează moțiunea simplă împotriva ministrului de Interne, Cătălin Predoiu

Camera Deputaților dezbate moţiunea simplă pe Justiţie | Ministrul Marinescu este invitat şi la “Ora Guvernului”

‘Corupţia Ucide’ – scrisoare deschisă către CSM: Separarea puterilor în stat nu presupune separarea Justiţiei de societate

Negocierile pentru Ucraina: Delegaţiile americană şi ucraineană salută discuţii “productive şi constructive” la Miami

AUR cere sesizarea CCR cu privire la un conflict juridic de natură constituţională între preşedinte şi puterea judecătorească

Preşedintele Nicuşor Dan discută cu magistraţii despre situaţia din Justiţie, la Palatul Cotroceni

Atac cibernetic major la Apele Române. Hackerii au cerut bani. Autoritățile spun că funcționarea stațiilor de lucru nu…