Confidenţialitate


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 

De joi, 10 octombrie, sunt obligatorii în magazine noile afișe care semnalează la rafturile din supermarketuri faptul că gramajul unor produse alimentare a fost redus… dar prețul a rămas la fel. Costurile pentru fabricarea acestor afișe se vor regăsi… până la urmă, tot în prețul produselor de la raft, care ar putea costa mai mult, au atras atenția reprezentanții unor supermarketuri. Măsura este considerată, însă, de mulți români, drept inutilă… câtă vreme de „shrinkflation” – cum este numit fenomenul – românii sunt afectați de cel puțin doi ani.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

De doi ani, românii se confruntă cu această „scumpire mascată”: unele produse și-au redus  gramajul, dar prețul a fost menținut la același nivel. Acum, după doi ani, Guvernul susține că luptă cu acest fenomen cunoscut în toată lumea ca „shrinkflation”… și obligă magazinele, printr-un ordin emis de ANPC, să publice etichete speciale pe rafturi pentru a semnala produsele care și-au redus cantitatea.

Alexandru Costea, coordonator al unui supermarket din București: „Magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”

„Etichetele care ar trebui să marcheze clar produsele care au scăzut gramajul vor fi afișate începând cu 10 octombrie, de când intră în vigoare ordinul ANPC. Costurile pentru încă un rând de etichete speciale vor ajunge, cel mai probail, în prețul produselor de la raft. Oricum, magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”, a spus Alexandru Costea, coordonatorul unui supermarket din București.

Noile etichete trebuie să aibă dimensiunea de 15 cm înălțime și 10 cm lățime și să conțină o fotografie cu produsul cu gramajul redus… Trebuie să apară la rafturi din 10 octombrie. Numai că etichetele nu vor fi permanente. Comercianții au obligația să le afișeze cel puțin 30 de zile de la punerea în vânzare a respectivelor produse.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Ministrul Energiei: Ridicarea plafonării prețurilor la energie se va face cu mare atenție pentru consumatorii vulnerabili | AUDIO | VIDEO


Ultimele stiri
Bradul de Crăciun, o tradiție cu rădăcini în Antichitate. Unde a apărut obiceiul împodobirii lui

Obiceiuri de Crăciun, în Transilvania. „Ce presupune „Colinda de ceată bărbătească”, inclusă în patrimoniul mondial UNESCO în 2013…

Studiu: Șase din zece români declară că depășesc bugetul alocat pentru Sărbători. Generația care economisește mai mult |…

Tradiții de Crăciun în Maramureș: Brondoșii de Cavnic, obicei unic în țară, prin care sunt alungate spiritele rele…

STUDIU: De sărbători, Generația Z preferă momente autentice alături de familie și prieteni | AUDIO

Colindul dubaşilor, unul din cele mai vechi obiceiuri de Crăciun din Banat | AUDIO

Cele mai bune filme pe care să le vezi de Crăciun | VIDEO

În Bucovina, măștile populare animă aproape toate obiceiurile de iarnă

Obiceiuri de Crăciun în Muntenia. Brezaia și jocul ursului

Obiceiuri de Crăciun, în Moldova. Îmblânzirea anului ce vine și a „Urșilor de la Comănești”. Alungarea duhurilor rele…