Confidenţialitate


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 


A intrat în vigoare „shrinkflation”, măsura prin care supermarketurile sunt obligate să afișeze că gramajul unui produs alimentar a scăzut, deși prețul a rămas la fel | AUDIO 

De joi, 10 octombrie, sunt obligatorii în magazine noile afișe care semnalează la rafturile din supermarketuri faptul că gramajul unor produse alimentare a fost redus… dar prețul a rămas la fel. Costurile pentru fabricarea acestor afișe se vor regăsi… până la urmă, tot în prețul produselor de la raft, care ar putea costa mai mult, au atras atenția reprezentanții unor supermarketuri. Măsura este considerată, însă, de mulți români, drept inutilă… câtă vreme de „shrinkflation” – cum este numit fenomenul – românii sunt afectați de cel puțin doi ani.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

De doi ani, românii se confruntă cu această „scumpire mascată”: unele produse și-au redus  gramajul, dar prețul a fost menținut la același nivel. Acum, după doi ani, Guvernul susține că luptă cu acest fenomen cunoscut în toată lumea ca „shrinkflation”… și obligă magazinele, printr-un ordin emis de ANPC, să publice etichete speciale pe rafturi pentru a semnala produsele care și-au redus cantitatea.

Alexandru Costea, coordonator al unui supermarket din București: „Magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”

„Etichetele care ar trebui să marcheze clar produsele care au scăzut gramajul vor fi afișate începând cu 10 octombrie, de când intră în vigoare ordinul ANPC. Costurile pentru încă un rând de etichete speciale vor ajunge, cel mai probail, în prețul produselor de la raft. Oricum, magazinele au două variante: fie suportă costurile pentru aceste etichete, fie le adaugă la prețurile produselor”, a spus Alexandru Costea, coordonatorul unui supermarket din București.

Noile etichete trebuie să aibă dimensiunea de 15 cm înălțime și 10 cm lățime și să conțină o fotografie cu produsul cu gramajul redus… Trebuie să apară la rafturi din 10 octombrie. Numai că etichetele nu vor fi permanente. Comercianții au obligația să le afișeze cel puțin 30 de zile de la punerea în vânzare a respectivelor produse.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Ministrul Energiei: Ridicarea plafonării prețurilor la energie se va face cu mare atenție pentru consumatorii vulnerabili | AUDIO | VIDEO


Ultimele stiri
Hunedoara: Descoperire nouă la Castelul Corvinilor. Au fost găsite două documente vechi de peste 150 de ani, depuse…

„Sirenele libertății” vor răsuna sâmbătă la Timişoara, un gest simbolic care marchează ziua declarării primului oraş liber de…

Ciprian Ciucu, după ce a depus jurământul pentru funcția de primar general al Capitalei: „Va urma o perioadă…

Vladimir Putin a acuzat Ucraina de începerea războiului în 2022 și a prezentat o hartă a Rusiei care…

Mai multe cadre MAI au donat sânge în cadrul unui eveniment-spectacol, la care au luat parte și copii:…

Secția de ATI pentru nou-născuți a spitalului „Marie Curie” din București se extinde. Mai e nevoie de jumătate…

România în Direct. Care este gustul Crăciunului tău?

Impozitele auto cresc de la 1 ianuarie, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Lia Olguța…

Carburanții se scumpesc din 1 ianuarie. Cât vor plăti șoferii la pompă pentru benzină și motorină | AUDIO

STUDIU: Românii consumă tot mai puține băuturi nealcoolice din cauza creșterii prețurilor și a taxei pe zahăr. Cea…