Confidenţialitate


Veneția interzice accesul navelor de croazieră în lagună


Veneția interzice accesul navelor de croazieră în lagună

Guvernul italian a decis ca navele mari de croazieră și navele portacontainer să ocolească centrul istoric al Veneției și să acosteze într-o altă locație, pentru a păstra faimoasa lagună, relatează Reuters.

Actul normativ cere consultări publice cu privire la construirea unui terminal în afara lagunei, unde navele de pasageri de peste 40.000 de tone și navele-container pot acosta fără să treacă prin fața pieței San Marco.

Între timp, navele mari trebuie să acosteze în portul industrial Marghera, departe de Grand Canal.

“Oricine a vizitat Veneția în ultimii ani a fost șocat să vadă aceste nave, lungi de sute de metri și înalte cît clădiri de apartamente, trecând prin locuri atât de fragile”, a declarat ministrul italian al Culturii, Dario Franceschini.

Locuitorii de la Veneția au cerut ani de zile guvernelor să interzică navele mari în lagună și îngrijorările au fost sporite după ce Costa Concordia, o navă de 114.500 de tone s-a scufundat în largul insulei toscane Giglio în 2012, cu pierderea a 32 de vieți.

În 2019, o navă de croazieră s-a ciocnit cu un doc și o barcă turistică în Veneția, în timp ce se apropia de un terminal de pasageri de pe canalul Giudecca, rănind patru persoane.

În 2013, guvernul de atunci a interzis navelor de peste 96.000 de tone să traverseze canalul Giudecca, dar ulterior o instanță locală a anulat hotărârea.

În 2017, un alt guvern a încercat din nou să interzică accesul navelor mari, care trebuiau să acosteze la Marghera. Din nou, mai mulți operatori de turism au reușit să ocolească dispoziția.

Înainte de pandemie, care a devastat industria croazierelor, Veneția se număra printre principalele atracții turistice din Italia, atrăgând peste 25 de milioane de vizitatori pe an.

FOTO: Lavinia Dragomir


Ultimele stiri
Piața Victoriei: Noua bătălie pentru justiție. Invitat este jurnalistul Dan Cărbunaru, directorul publicației Calea Europeană

ÎCCJ schimbă interpretarea unui articol din Legea pentru combaterea evaziunii fiscale, pe motiv că prima variantă a fost…

Cristian Tudor Popescu: „Această caracatiță din justiție este montată de PSD”. „Atât CSM-ul, cât și ÎCCJ-ul sunt ajutate…

Contractul pentru Drumul Expres Bacău–Piatra Neamț a fost atribuit unei asocieri de firme din România și Bulgaria. Valoarea…

Giorgia Meloni nu va mai licita cadourile primite în cadrul călătoriilor sale oficiale. Casa de licitații pe care…

Miercuri se inaugurează Centura Zalău, primul drum nou construit de o firmă din China | AUDIO

Kelemen Hunor, după ce moțiunea simplă împotriva ministrei Mediului a trecut în Senat cu votul social-democraților: „Această decizie…

Raportul CSAT pe 2024 despre implicarea externă în alegerile anulate, analizat de Comisia pentru apărare. Mihai Weber: „A…

Prima reacție a PSD în legătură cu documentarul Recorder. Grindeanu: „E străvezie toată povestea”. „Unii lideri USR, cu…

Constanța: Transportul în comun, în continuare paralizat, după ce șoferii au aflat că nu își vor primi primele…