Un nou reportaj Sky News a provocat un scandal asemănător celui din România

Un nou material difuzat de Sky News a provocat un scandal asemănător celui din România.

Este vorba de un reportaj  realizat de jurnalistul John Sparks despre cum o companie militară secretă rusă recrutează şi antrenează mercenari pe care îi trimite apoi să lupte alături de trupele loiale lui Bashar-al-Assad.  Ulterior, presa rusă a scris că unul dintre presupușii mercenary ar fi, de fapt, un actor cunoscut.

Potrivit Sky News, indivizii care apar în reportaj au declarat că au fost recrutaţi de o companie militară privată numită „Wagner” şi că au fost aduşi în Siria la bordul unor avioane militare ruse.

Pentru echivalentul a 3.000 de lire pe lună, ei au fost aduşi în mijlocul confruntărilor cu facţiunile rebele – inclusiv Stat Islamic, mai arată reportajul.

Sky News povesteşte cum doi dintre ei, Alexander and Dmitri – nume fictive, de-altfel – au spus că sunt norocoşi că au rămas în viaţă în urma confruntărilor la care au participat.

Sky News povesteşte cum compania ar fi recrutat sute de oameni online, adăugând că, în Rusia, companiile miitare private sunt interzise,  însă acest lucru nu este ceva ce pare să îi împiedice pe cei care conduc această operaţiune.

Presa rusă a reacţionat în urma difuzării acestui material.

Postul de televiziune NTV susţine  că documentarul s-a dovedit a fi o farsă şi că presupusul mercenar Dmitri este de fapt un actor pe nume Alexander Agapov, care ar fi fost plătit pentru interviul acordat şi care ar fi avut textul discursului scris înainte.

La rândul său, agenţia RIA Novosti a anunţat că actorul Alexander Agapov, care a jucat rolul mercenarului rus Dmitri în documentarul Sky News despre războiul din Siria, credea că joacă într-un lung metraj, nu într-un material de dezinformare.

Serviciul de presă al Sky News a declarat pentru RIA Novosti că susţine documentarul despre Siria şi că conţinutul său este confirmat de mai multe surse.