Confidenţialitate

Thyssenkrupp și Fincantieri negociază formarea unui gigant al construcției de nave de război

Thyssenkrupp explorează mai multe opțiuni strategice pentru divizia sa de nave de război, de la asociarea cu șantierele italiene Fincantieri până la crearea unui campion național cu colegi germani, a declarat o persoană familiarizată cu chestiunea pentru Reuters.

Discuțiile au drept scop crearea de economii majore pentru divizia Thyssenkrupp Marine Systems, care construiește submarine și nave de suprafață și operează într-un sector extrem de fragmentat, condus de decizii politice, a spus sursa.

În cadrul discuțiilor, conglomeratul negociază cu constructorul naval Fincantieri un joint venture 50-50 pentru crearea un campion european, cu vânzări combinate de 3,4 miliarde de euro, a declarat persoana.

În cadrul acestui scenariu, Fincantieri, care construiește, de asemenea, nave de croazieră și care este deținut majoritar de guvernul italian, ar aduce activitățile sale de apărare, despre care sursa a spus că au vânzări de 1,6 miliarde de euro anul trecut.

Thyssenkrupp a refuzat să comenteze.

Fincantieri a refuzat să comenteze discuții concrete.

Un purtător de cuvânt a adăugat: „Consolidarea industriei europene a apărării rămâne de dorit, iar cooperarea de lungă durată cu industria navală a Germaniei pentru construirea de submarine reprezintă o oportunitate concretă de a vorbi despre scenarii viitoare de consolidare”.

Thyssenkrupp a început negocieri cu rivalii germani mai mici Luerssen și German Naval Yards (GYNK), pentru a crea o compaanie națională, în încercarea de a păstra tehnologia critică în țară și a proteja locurile de muncă, a spus sursa.

O opțiune aflată în discuție include achiziția de către Luerssen a unui pachet de puțin peste 50% în GNYK într-o primă etapă, Thyssenkrupp eventual implicându-se într-o etapă ulterioară, au spus două persoane familiarizate cu problema.

GNYK a refuzat să comenteze. Un purtător de cuvânt al Luerssen a reiterat ideeea că o consolidare ar avea sens și este o cerință pentru consolidarea competitivității internaționale.

De asemenea, Thyssenkrupp ar putea decide să păstreze divizia, care a generat vânzări de 1,8 miliarde de euro și 1 milion de euro profit operațional ajustat în ultimul an fiscal, și să o dezvolte în continuare pe cont propriu.