STUDIU: Generațiile tinere afirmă că pot renunța la cumpărăturile de Sărbători din cauza stresului cauzat de alegerea cadoului potrivit | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Peste 80% dintre cumpărători ar putea renunța la achizițiile de Sărbători, conform unui studiu anual realizat în zece țări. Motivul principal? Stresul generat de alegerea cadourilor. Procentul este și mai ridicat în rândul generaţiilor tinere.
Aproape 90% dintre Milleniali şi cei din Generaţia Z susțin că ar putea renunța la achiziţiile de Sărbători.
Cei mai mulți se tem că nu vor găsi cadoul perfect sau că vor lua o decizie greșită.
Anul acesta, 84% dintre consumatori spun că se simt bombardaţi de publicitate și că diversitatea prea mare de produse le îngreunează decizia.
Totuși, aproape jumătate din cei care aleg să cumpere cadouri de Sărbători susțin că preferă magazinele fizice și că se bazează pe recomandările prietenilor şi familiei.
Doar o treime se inspiră de pe reţelele sociale, iar unul din cinci respondenți apelează la inteligența artificială pentru a lua decizii mai rapide.
Studiul, parte din sondajul anual Accenture, a fost realizat în luna august pe un eșantion de 3.000 de consumatori din Australia, Brazilia, Canada, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie şi Statele Unite.





