Confidenţialitate

Sindicaliștii spun că disponibilizările nu rezolvă problemele financiare ale TAROM | AUDIO

Guvernul va aproba peste două săptămâni planul privind restructurarea TAROM, companie care de 12 ani a tot înregistrat pierderi.

La întâlnirea care a avut loc joi la Palatul Victoria, sindicatele i-au cerut premierului Ludovic Orban ca Executivul să renunțe la ideea concedierii unor angajați și să aprobe mai degrabă  o diminuare a salariilor.

Conducerea TAROM a luat în calcul concedierea a 200 până la 400 de angajați în perioada următoare, a spus la Europa FM, Petru Dandea, secretar general al Cartel Alfa.

El susține însă că disponibilizările nu vor rezolva problemele TAROM:

Cheltuielile salariale totale reprezintă de fapt 17% din cheltuielile companiei. Mare câștig nu se întâmplă, chiar dacă din cei aproximativ 2.300-2.400 de salariați concediem jumătate. Nu acolo este soluția, ci la celelalte costuri. Soluția este reluarea cât mai rapidă a activității.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

La negocierile de la Guvern, sindicatele au venit cu alte soluții pentru restructurarea TAROM:

Am sugerat premierului să gândim împreună soluții. Una dintre ele ar fi asemănătoare cu cea aplicată la Lufthansa – s-au angajat să accepte o reducere temporară a salariilor pe o perioadă de câteva luni de zile. 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Mulți dintre angajații TAROM sunt în prezent în șomaj tehnic, mai spune Petru  Dandea de la Cartel Alfa. El a precizat și când va fi gata planul privind restructurarea TAROM.

Un însoțitor de bord ajunge să ia în mână, pe lună, în prezent, undeva la 1.200 – 1.300 de lei, iar un pilot în jur de 2.300 de lei. Nu pot fi comparate cu veniturile pe care le aveau în condițiile în care compania funcționa în mod obișnuit. 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ultimul an cu profit pentru TAROM a fost 2007. De atunci, compania aeriană a înregistrat pierderi anual, iar în 2018, valoarea acestora depășea 3 miliarde de lei. Guvernul vrea să acorde un ajutor de stat acestei companii, dar Comisia Europeană va aproba ajutorul doar în condițiile restructurării TAROM.

Compania are acum de suferit și din cauza diminuării activității ca urmare a pandemiei de coronavirus.