Nu săriţi peste micul dejun – acesta ne protejează inima!

Deşi cu toţii suntem conştienţi de faptul că un mic dejun echilibrat aduce un beneficiu consistent sănătăţii organismului, rar respectăm această recomandare.

Știaţi că persoanele care iau micul-dejun în fiecare dimineaţă au un risc scăzut de afecțiuni cardiace în comparaţie cu persoanele care aleg să sară peste prima masă a zilei? Potrivit unui studiu american, bărbaţii care nu iau micul-dejun pot suferi o criză cardiacă sau pot muri din cauza unei boli cardiace.

Cercetările, realizate de specialiști de la Universitatea Harvard, au implicat 27000 de persoane de sex masculin cu vârste cuprinse între 45 şi 82 de ani. Timp de 16 ani, voluntarii au fost monitorizaţi cu regularitate privind modul de alimentație.

S-a remarcat faptul că bărbații care nu obișnuiau să ia micul-dejun aveau un risc cu 27% mai mare de a suferi o criză cardiacă sau de a muri din cauza unei insuficienţe cardiace, în comparaţie cu aceia care obişnuiau să ia micul-dejun.

Potrivit aceluiaşi studiu, persoanele care sar peste micul-dejun se îngraşă mai mult, suferă mai des de diabet şi au o concentraţie de colesterol mai ridicată.

Obișnuiți să mâncați în timpul nopții? Acelaşi studiu a evidenţiat un risc cardiac ridicat pentru bărbaţii care obişnuiesc să mănânce noaptea, în comparaţie cu cei care nu mai mănâncă nimic după cină.

Este recomandat un mic-dejun echilibrat, care să conțină proteine din carne, peşte, și produse lactate, cereale, pâine şi vitamine şi minerale din fructe. Cercetătorii recomandă totodată includerea în micul-dejun a nucilor, alunelor şi a migdalelor.

De asemenea, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Tel Aviv, un mic dejun copios contribuie la scăderea nivelului de insulină şi glucoză din organism, prevenind diabetul, obezitatea şi reducând riscul de maladii cardiace, hipertensiune arterială şi hipercolesterolemie.