Metode de a combate starea de oboseală şi pentru a ne recăpăta energia

Mulţi se plâng de oboseală, fără a lua însă în calcul şi cauzele care conduc la o oboseală accentuată, care ne face să ne simţim lipsiţi de energie. Vestea bună este că există metode relativ simple de a combate starea de oboseală şi pentru a ne recăpăta energia, după cum explică doctorul Cosmin Florescu la Europa FM.

Oboseala este un simptom comun, de care ne plângem frecvent.

Sindromul de Oboseala Cronica este o afectiune caracterizata prin oboseala intensa, care durează mai mult de 6 luni, însoțită de tulburari de memorie, dificultati de concentrare, insomnie, migrene, depresie sau alergii.

Există mai multe metode de a combate oboseala, iar unele dintre ele încetinesc procesul de îmbătrânire.

Oboseala poate fi un simptom al unei boli de bază, inclusiv diabet, boli cardiace, artrită, anemie, boli tiroidiene sau sindromul de apnee în somn. Astfel, un prim pas în a combate oboseala este să ne prezentăm la medic pentru a exclude alte boli.

Pentru cei care iau medicamente în mod frecvent, trebuie să știm că unul dintre efectele adverse ale unor medicamente este oboseala. Acest lucru nu înseamnă că medicația trebuie oprită, dar este necesar să discutați cu medicul curant.

Chiar dacă atunci când sunteți obosiți ultimul lucru pe care vreți să-l auziți este că este necesar să faceți mișcare, multe studii susțin că activitatea fizică oferă un plus de energie, stimulând inima, plămânii și mușchii.

Apa este foarte importantă pentru combaterea oboselii. Deshidratarea afectează multe funcții ale organismului, printre care și nivelul de energie.

Nu dormiți cât trebuie sau nu aveți un somn liniștit? Lipsa somnului este una dintre cauzele principale ale oboselii și crește riscul accidentelor din timpul zilei. Dacă vă simțiți foarte obosiți puteți dormi în timpul zilei, dar nu mai mult de 30 de minute. Studiile au arătat că dacă ațipim chiar și 10 minute, fie că suntem la birou sau în altă parte, este de ajuns pentru a ne restabili starea de energie.

Privind alimentația, acizii grași omega-3 ne îmbunătăţesc starea de alertă. Cerealele integrale și produsele alimentare care conțin carbohidrați complecși sunt bune pentru menținerea unui nivel constat al glicemiei.