Confidenţialitate

Kaspersky: A crescut numărul atacurilor informatice pe mail prin care se fură date persoanale

Anul trecut au fost trimise mai puține mailuri de tip spam, însă au  crescut atacurile informatice de tip phishing, prin care se fură date personale, folosindu-se de nume importante ale unor companii.

Asta arată un raport al companiei de securitate Kaspersky. În document se subliniază și că de multe ori, infractorii cibernetici se folosesc de evenimente importante, de genul Cupa Mondială FIFA pentru a trimite mailuri frauduloase.

 

Un raport al companiei de securitate cibernetică Kaspersky arată că anul trecut utilizatorii de calculatoare au primit mai puține mailul de tip spam, cu 1,60% faţă de 2016.

Însă, în acelaşi timp, numărul de atacuri informatice a crescut cu aproape 59% faţă de 2016. Hackerii nu au pierdut nicio ocazie să fure informaţii personale ale utilizatorilor, folosindu-se de organziarea Cupei Mondială FIFA, spun experții.

Spammerii au folosit logo-urile oficiale ale evenimentului sau informaţii despre organizatori şi sponsori şi au anunţat utilizatorii despre presupuse premii în bani sau bilete gratuite pe care le-ar fi câştigat.

O altă temă populară pentru spam şi phishing în 2017 a fost dată de criptomonede, pe măsură ce preţul Bitcoin a crescut considerabil.

Conform cercetărilor Kaspersky Lab, infractorii au folosit trucuri precum site-uri web deghizate în case de schimb pentru criptomonede şi servicii false. Dar, în toate aceste cazuri, în loc să câştige, utilizatorii au devenit victime şi au pierdut bani.

Ţara cea mai vizată de mesaje spam a fost Germania, însă cei mai afectați au fost brazilienii. Experții  recomandă utilizatorilor individuali să-şi instaleze o soluţie sigură care detectează şi blochează  spamurile și alte atacuri prin care hackerii cer date personale.

CE SUNT ATACURILE DE TIP PISHING

Phishing-ul este una dintre cele mai des întâlnite infracțiuni informatice, scopul fiind colectarea de informații confidențiale de genul CNP, numere de cont, numere de card, coduri PIN și apoi folosirea lor pentru sustragerea de bani. De obicei, sunt targetati clientii companiilor din industria financiar-bancara, dar apar cazuri în care pot fi atacate si companii din alte sectoare si chiar magazine online.

 

Pe scurt, in cadrul unui atac de tip phishing, autorul trimite mesaje prin email sau SMS ca fiind din partea unei anumite companii binecunoscute, catre presupusi clienti ai acesteia. De cele mai multe ori, adresele de email la care sunt trimise mesajele sunt colectate prin metodele folosite si de spammeri.