Europa FM este de 14 ani pe aceeaşi frecvenţă cu tine

La Europa FM începe un weekend special cu piesele care au scris istorie în primii 14 ani de viaţă ai postului de radio Europa FM, dar şi cu hiturile de care s-au îndrăgostit românii ascultând un radio de milioane de români!

Echipa Europa FM, actori, persoane publice, cântăreţi şi vedete din lumea showbizului vin pe aceeaşi frecvenţă cu tine în următoarele zile pentru a vorbi despre fenomentul Europa FM şi pentru a da volumul mai tare la cea mai bună muzică.

Muzica bună ocupa un loc special, stârneşte cele mai aprinse pasiuni şi trezeşte cele mai frumoase amintiri. În acest weekend, la Europa FM trăieşte muzica!

Povestea Europa FM

Viaţa se schimbă’ – acesta este anunţul care pregătea lansarea primului post de radio privat cu acoperire naţională. Pe 26 mai 2000, la ora 16:00, George Zafiu îşi deschidea microfonul şi rostea primele cuvinte pe frecvenţele postului de radio care avea să scrie istorie în presa românească.

Lansarea Europa FM a fost transmisă de postul public pe canalul 2. Din această cauză, George Zafiu a avut supriza să descopere schimbări în studio cu doar câteva zeci de minute înainte de emisie. Asta se întâmpla pentru că echipa TVR căuta cele mai bune unghiuri de filmare şi locurile potrivite pentru lumini, iar scenariul părea că se schimbă şi tot schimbă. Nu însă şi desfăşurătorul primei emisiuni de la Europa FM. Totul a fost pus la punct cu mult timp înainte, corespondenţii din ţară erau gata să dea primul salut live iar totul a decurs şnur, în ciuda emoţiilor.

‘Ascultaţi Europa FM. Este ora 16. Din acest moment suntem împreună! Viaţa s-a schimbat!’, a fost anunţul făcut de George Zafiu după care a urmat prima piesă difuzată de Europa FM – John Lennon – ‘Imagine’.

Imediat după melodie, George Zafiu l-a introdus pe Petru Berteanu, primul director executiv al postului. El a făcut o scurtă trecere în revistă a istoriei radioului românesc, de la 1928 (lansarea postului public) până în 2000. Pentru că oricine face un pas în FM îşi ia un angajament de durată, a doua piesă difuzată la Europa FM ar putea părea că nu a fost întâmplătoare Holograf – ‘Ţi-am dat un inel’.

Mariajul dintre ascultători şi noul radio este trainic şi mergând cu metafora mai departe, aşteptăm Nunta de Diamant.

Primele trupe invitate în direct au fost Holograf şi Iris, membrii lor urând atunci viaţă lungă postului Europa FM.

Licenţa pentru emisia în Bucureşti (106,7FM) a fost obţinută de la CNA cu doar o zi înainte ca postul să se lanseze oficial şi asta pentru că traseul birocratic a fost unul destul de anevoios. Pregătirile pentru ‘botezul’ Europa FM au debutat în toamna anului 1999. Trustul Lagardere începuse atunci să pregătească echipa şi sediul din Intrarea Camil Petrescu, o casă care avea să fie transformată complet pentru cel mai ambiţios proiect media al momentului.

Europa FM este o marcă înregistrată EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL-R SA, parte a unui puternic trust media francez, Lagardere. Având în spate experienţa europeană a grupului din care face parte, Europa FM a avut parte de consultanţi şi specialişti internaţionali care au rescris modul în care era concepută o redacţie de ştiri din România.

În primul rând nu au existat ‘subiecte impuse’, ci doar ‘principii jurnalistice’. Ele au fost predate noii echipe, care venea cu o bogată experienţă în presă, dar într-o presă făcută româneşte, de multe ori grupată în jurul unor grupuri de interese. Aici nu a existat decât un singur interes – ‘Europa FM să devină principala sursă radio de informare a românilor, să fie un post echidistant şi corect‘. Mai târziu, sloganul ‘ştirile care contează’ a rezumat perfect principiul de bază al redacţiei.

Muzica Europa FM a fost gândită de la început să fie cea mai bună combinaţie de hituri vechi şi noi pentru un public adult, educat, care ştie să aprecieze calitatea. Pentru prima dată în istoria presei din România, Europa FM introducea testarea tuturor pieselor pe care avea să le difuzeze. Asta însemna că nu gusturile unui prezentator sau ale directorului muzical aveau să dicteze direcţia postului, ci ascultătorii. Studiile făcute riguros, după prinicipii sociologice, ajută şi azi postul Europa FM să decidă ce anume să difuzeze şi cât de des. Aici mai intervine însă şi partea de educaţie.

Urmărind studiile realizate de Europa FM în decursul primilor 10 ani de viaţă, publicul român şi-a modelat gusturile şi a învăţat să-şi reamintească de trupe celebre şi momente importante din istorie. Formaţii foarte cunoscute în lume (surprinzător, dar nume care sunt pe scenă de 20-30 de ani nu însemnau nimic pentru români în 2000) au ajuns astăzi să fie apreciate şi difuzate la radio şi graţie rolului de ‘formator de opinie’ pe care Europa FM a înţeles să şi-l asume în mod corect. Depeche Mode, Rolling Stones, Michael Bolton reprezintă câteva exemple care pot părea ciudate, dar ale căror piese am reînvăţat să le ascultăm împreună.

Pe 24 şi 25 mai, te invităm să te bucuri de un weekend special Europa FM: De 14 ani pe aceeaşi frecvenţă cu tine