Confidenţialitate

Deșteptarea României. Ionuț Ciurea, Asociația PRO Infrastructura: Și dacă vom avea 3.000 de km de autostrăzi, nu vor fi zero accidente | AUDIO

Autostrăzile nu sunt soluția pentru a reduce numărul accidentelor pe șoselele din România.

O spune Ionuț Ciurea de la Asociația PRO Infrastructura, invitat în emisiunea Deșteptarea României.

În prezent, România este fruntașă în UE la capitolul cele mai multe decese în urma accidentelor de pe drumurile naționale: 85 de morți la un milion de locuitori.  

”Dacă mâine o să fie 3.000 de kilometri, nu o să avem zero accidente grave și zero morți în România. Autostrăzile, rețeaua asta de autostrăzi și de drumuri expres de vreo 3.000 de kilometri nu o să rezolve. De ce? Pentru că în continuare o să avem foarte mult trafic pe drumurile naționale 1+1, care nu au parapet median, iar ciocnirile frontale sunt cele mai grave”, spune Ionuț Ciurea.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Lipsa drumurilor, dar și comportamentul șoferilor în trafic duc la accidente grave și morți pe șosele, crede Ionuț Ciurea de la Asociația PRO Infrastructura.

El vine și cu soluții pentru a reduce numărul deceselor: construirea centurilor în jurul orașelor și o implicare mai mare a autorităților:

”Mai multe ministere implicate, autoritățile locale implicate, pietonii și ceilalți participanți la trafic care sunt expuși trebuie, prin infrastructură, s-au dat exemple de la marcaje, de la parapet, trebuie protejați și trebuie neapărat să facem aceste centuri cât mai repede între localități care să scoată din oraș marea parte din trafic.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ascultătorii Europa FM au încercat să găsească un răspuns la întrebarea: cum putea scădea numărul deceselor in accidente rutiere: ar ajuta o infrastructura mai buna sau soferi disciplinați in trafic?

”Educația este prima și cea mai importantă componentă a accidentului auto.

Te trezești cu un obstacol neprevăzut în față. De ce e acel obstacol? Pentru că organele statului nu își fac datoria. Și ajungem la principala cauză – infrastructura și regula. Șoferii ăștia români când ies din țară nu fac atâtea accidente. De ce? Acolo există o regulă pe care dacă o încalci, plătești.

Sunt instructor auto în Timișoara și vreau să vă spun că totul pleacă de la nivelul învățării conducerii autovehiculului. În primul rând, sunt prea puține ore de condus și structurarea examenului ar trebui modificată. De exemplu, noi nu avem ore de autostradă, nu este permis să ieșim pe autostradă cu elevii. Trebuie, în primul rând, din cadrul liceului ținute cursuri de legislație rutieră”.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Foto: Mircea Vâlcu