Confidenţialitate

Daimler a raportat cea mai mare scădere a profitului net din ultimul deceniu

Daimler a raportat o scădere de 64% a profitului net în 2019, cea mai mare scădere dintr-un deceniu, în ciuda vânzărilor record ale Mercedes-Benz.

CEO-ul Ola Kaellenius invocă o sumă de peste 5 miliarde de euro pentru cheltuieli judiciare şi de restructurare, relatează Reuters.

Mercedes şi-a păstrat titlul de cel mai bine vândut producător auto premium din lume, dar profitul net a scăzut la 2,7 miliarde de euro de la 7,6 miliarde de euro, din cauza celor 4,2 miliarde de euro plăţi legate de scandalul diesel şi proceduri legale.

Compania a renunţat la camionul pick-up X-Class şi şi-a restructurat unitatea de servicii de mobilitate anul trecut, ceea ce înseamnă alte cheltuieli, de 828 milioane, respectiv 405 milioane de euro.

Kaellenius a spus că restructurarea diviziei de autoutilitare va da rezultate anul acesta, dar a avertizat că operaţiunile cu autoturisme ale Daimler au un an dur.

„Vom restabili sănătatea financiară a acestei companii şi vom lua măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a reveni pe drum. Da, va dura ceva timp pentru unele probleme. Nu există soluţii rapide”, a spus Kaellenius.

Kaellenius are sarcina de a proteja succesul Daimler, pe fondul modificărilor din industrie, inclusiv reguli de mediu mai dure şi trecerea costisitoare la maşini electrice.

„La Daimler există foarte puţin loc pentru optimism. Va dura ani până când marjele vor reveni la niveluri demne de un producător premium”, a declarat Michael Muders, manager de fonduri la Union Investment.

Mercedes-Benz pregăteşte o schimbare majoră către maşinile electrice şi hibride, ponderea vehiculelor electrice urmând să crească la 9%, de la 2% în 2020, odată cu producţia din acest an a unui model A-Class, a unei utilitare şi a unui SUV electrice.

Mercedes-Benz lucrează şi la dezvoltarea propriului sistem de operare software pentru vehicule.