Confidenţialitate


Cum știi că ai nevoie de un reglaj al unghiurilor direcției? (P)


Cum știi că ai nevoie de un reglaj al unghiurilor direcției? (P)

Chiar dacă v-ați făcut un obicei din a verifica și regla unghiurile direcției de două ori pe an, asta nu înseamnă că veți fi automat scutit de orice alte probleme. Uneori este suficient să loviți o singură groapă cu margini tăioase sau o șină de tramvai și să apară o dereglare.

De cele mai multe ori este foarte greu de observat dacă aveți sau nu nevoie de un reglaj al unghiurilor direcției, mai ales dacă circulați doar în oraș la viteze deseori sub 50 km/h. Mai mult, dacă nici nu sunteți foarte atent la diverse zgomote neobișnuite care provin de la anvelope, va fi și mai greu să remarcați vreo schimbare în comportamentul vehiculului dumneavoastră.

Dar, dacă vă faceți un obicei ca măcar o dată pe lună să urmăriți cu atenție câteva semne care să vă spună că se întâmplă ceva cu unghiurile direcției, veți reuși să economisiți sume importante din bugetul alocat autovehiculului pe care-l conduceți. Dereglarea acestora este de cele mai multe ori asociată cu câțiva factori care trebuie luați în considerare.

Poate că nu veți auzi un zgomot ascuțit emis de anvelope, un scârțâit, la abordarea unui viraj la viteze mici sau moderate. Este suficient să aveți geamurile închise, muzica pornită și aceste sunete să treacă nesesizate. Poate în traseele dumneavoastră zilnice aveți un viraj mai strâns care poate fi abordat în condiții de siguranță cu viteze de 30 km/h. Coborâți puțin geamul, dați muzica mai încet și vedeți dacă se aude vreun șuierat de la anvelope. Dacă da, este cazul să verificați în primul rând presiunea în anvelope și dacă sunetul persistă la următoarea trecere prin același loc, să vă programați la o vizită pentru verificarea unghiurilor direcției.

Un alt semn care ar trebui să vă dea de gândit este creșterea consumului de carburant. Desigur, sunt mai multe motive pentru care un autoturism poate începe să ceară mai mult combustibil, dar și unghiurile au un aport important. În mod frecvent un autovehicul cu unghiurile direcției dereglate consumă cu până la zece procente mai multă benzină sau motorină decât atunci când acestea sunt reglate corespunzător. La vehiculele cu alimentare hibridă sau electrică încă nu există suficiente studii, dar totuși se va putea observa o creștere nejustificată a consumului.

Poziția neutră a volanului să nu mai corespundă cu aceea a roților în linie dreaptă. Nu ignorați nici măcar un grad de abatere de la poziția neutră. Acest fenomen este un semn clar de dereglare a unghiurilor direcției și nu mai trebuie să ezitați să vă faceți o programare cât mai urgentă la un service specializat pentru remedierea acestui gen de problemă. De asemenea, dacă atunci când vă deplasați cu mașina în linie dreaptă veți observa că trebuie să faceți frecvent corecții din volan, înseamnă că roțile nu mai calcă așa cum ar trebui.

Dacă nici unul dintre semnele de mai sus nu a fost luat în considerare, mai rămâne și opțiunea de inspectare vizuală a anvelopelor. O uzură anormală, pe flancurile căii de rulare, reprezintă un semn de posibilă dereglare a unghiurilor direcției. Și în acest caz, primul pas este de verificare a presiunii în anvelope. Dacă aceasta este conformă, atunci următoarea vizită la service trebuie făcută pentru reglarea unghiurilor. Deși, din anumite puncte de vedere, dacă pneurile sunt deja uzate pe flancuri, va trebui să le înlocuiți și pe acelea.

Circulația cu unghiurile direcției dereglate este periculoasă atât pentru dumneavoastră cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Această abatere de la standardele corecte de funcționare a vehiculului duce la prelungirea distanțelor de frânare. De asemenea, vor fi afectate stabilitatea pe viraje și confortul la volan. Ba, mai mult, accelerările vor fi resimțite în mod diferit de la volan.

Nereglarea unghiurilor duce de asemenea la uzuri premature pentru cauciucuri, dar și a altor componente ale sistemului de direcție. Totodată, un unghi dereglat poate fi și un semn că una sau mai multe dintre piesele ce compun suspensiile au o uzură accentuată.


Ultimele stiri
Un bărbat responsabil de crearea unui post de radio care făcea propagandă legionară, plasat sub control judiciar pentru…

Cele două moțiuni simple împotriva ministrului de Interne și a ministrului Justiției au fost respinse în urma unor…

Cântăreţul britanic Chris Rea a încetat din viață la vârsta de 74 de ani. Printre cele mai cunoscute…

O propunere legislativă prin care să fie interzisă promovarea ideilor comuniste și a organizațiilor de acest fel, depusă…

Vremea se va răci de Sărbători. Ninsori așteptate în București și precipitații pe litoral | AUDIO

Constanța: Studenții cu dizabilități vor beneficia de anul viitor de condiții adaptate nevoilor lor: tastaturi Braille, dispozitive pentru…

Scumpiri de până la 35% la gaze naturale, de la 1 aprilie 2026. O schemă de ajutor pentru…

Președintele Nicușor Dan, după discuția cu magistrații: „Multe din lucrările care au fost sesizate, de dumneavoastră sau de…

Sistemele informatice ale companiei Apele Române, vizate de un atac cibernetic | AUDIO

200 de mineri de la Cariera Jilţ Nord protestează împotriva tăierii voucherelor de vacanță, un drept prevăzut în…