În urma apelului lansat de Comisie Europeană, platformele de internet au îndepărtat milioane de anunțuri publicitare înșelătoare.
O atenție deosebită a fost acordată selectării ofertelor legate de măști și bonete chirurgicale, geluri dezinfectante, truse de testare, hrană, produse și suplimente alimentare/nealimentare cu presupuse efecte vindecătoare împotriva coronavirusului.
Verificarea aprofundată a cuprins 268 de site-uri internet, dintre care 206 au fost marcate pentru investigații ulterioare în legătură cu posibile încălcări ale legislației UE privind protecția consumatorilor.
Dintre acestea, 88 de site-uri conțineau produse însoțite de mențiuni privind o presupusă vindecare sau efecte profilactice în ceea ce privește virusul. Alte 30 de site-uri conțineau afirmații inexacte cu privire la dificultatea achiziționării unor produse.
În fine, 24 de site-uri internet au fost suspectate de practici neloiale pentru a obține prețuri excesive.
Acțiunea de verificare a indicat, de asemenea, că în 39 de cazuri prețul de vânzare și cel unitar nu erau afișate într-un mod clar, ușor de identificat și lizibil.