Confidenţialitate

Ce indicatori de performanță utilizează companiile cel mai des? (P)

Mediul de business este unul extrem de competitiv, astfel că organizațiile sunt nevoite să caute constant modalități mai simple pentru gestionarea activității și îmbunătățirea performanței. Crearea unui plan strategic și definirea obiectivelor pe termen mediu și lung reprezintă demersuri frecvent adoptate de către companii, însă orice acțiune trebuie atent evaluată pentru a i se dovedi eficiența. Iar, aici, intră în joc așa-numiții KPI (Key Performance Indicator), o serie de criterii cuantificabile care arată direcția către care se îndreaptă o afacere. Iată ce indicatori de performanță folosesc firmele cel mai des pentru determinarea progresului obținut pe o anumită perioadă:

Indicatori financiari

Rezultatele financiare sunt extrem de importante pentru societățile comerciale, indiferent de mărimea sau activitatea pe care o desfășoară. Cifrele pot oferi o imagine clară asupra valorii unei companii, astfel că se analizează marja de profit brut și marja de profit net, rentabilitatea activelor, lichiditatea curentă și rata de creștere a veniturilor.

KPI-urile pentru departamentul financiar evaluează și costul de producție, suma totală a cheltuielilor de funcționare, rata datoriei, veniturile recurente lunare și anuale, cifra de afaceri și profitul.

Indicatori de resurse umane

Performanța HR reprezintă un aspect esențial pentru managementul companiei. Monitorizarea și măsurarea indicatorilor permit analiza unor informații sau rezultate ale angajaților în vederea realizării strategiei de dezvoltare a organizației. Se pot verifica indicatorii de performanță cu ajutorul HCM, un soft de resurse umane performant livrat pe o platformă online care ajută companiile să gestioneze și să evalueze în timp real informațiile referitoare la capitalul uman.

Măsurarea indicatorilor de performanță din zona HR vizează rata de retenție a angajaților, fluctuația de personal și costul acesteia, nivelul de satisfacție al salariaților, vechimea medie a angajaților în companie ori productivitatea forței de muncă. O aplicație dedicată departamentului de resurse umane facilitează administrarea tuturor datelor cu privire la performanța și evoluția salariaților.

Indicatori de vânzări

Este important de menționat faptul că acești indicatori sunt diferiți de cei financiari. Prin urmare, aici intră numărul contractelor semnate, volumul vânzărilor dintr-o locație, numărul clienților noi, valoarea medie a comenzii, rentabilitatea clienților și rata de conversie. În funcție de specificul firmei, se evaluează și ofertele sau mostrele trimise, vizitele la clienți, rata de conversie sau costul mediu per conversie ca să se poată stabili cele mai bune strategii de vânzare.

Indicatori de marketing

Promovarea joacă un rol cheie pentru orice afacere. Scopul strategiilor de marketing este acela de a crește gradul de recunoaștere a mărcii, a vânzărilor și profitului. Din acest motiv, procesul trebuie analizat cu mare atenție pentru ca firma să obțină rezultate notabile. Este necesar să se urmărească rentabilitatea investițiilor în marketing, numărul de clienți noi obținuți și costul per client, numărul de clienți potențiali, veniturile totale generale sau rata de respingere, după caz.

În principal, companiile pot utiliza indicatori strategici al căror rol este acela de monitorizare a obiectivele la nivelul întregii afaceri sau indicatori funcționali care măsoară performanța unui anumit departament. De asemenea, sunt folosiți și indicatorii operaționali pentru evaluarea performanței într-un interval scurt de timp, dar și indicatori de tip leading și lagging prin care se prezic anumite situații ori ajută compania să înțeleagă de ce s-au produs.

Ca să poți obține rezultate excelente pe termen lung, asigură-te că alegi doar KPI-urile care contează pentru firma ta și că folosești sisteme performante pentru minimizarea riscurilor și o analiză precisă!

Foto: Pexels/Vlada Karpovich