Ce fructe ne ajută să prevenim diabetul?

Atenție la sucurile de fructe industriale. Consumate mai mult de un pahar pe zi cresc riscul de diabet cu 21%, comparativ cu cei care consumă mai puţin de un pahar pe săptămână.

Consumul de fructe proaspete, precum afine, struguri şi mere, scade riscul apariței diabetului de tipul II. Dar, atenție, sucurile de fructe pot creşte riscul pentru diabet, potrivit unui studiu recent.

Diabetul constă în creşterea nivelului de zahăr în sânge, fapt tradus în analize printr-o valoare mare a glicemiei Diabetul de tip II apare mai ales la vârsta adultă şi este în strânsă legătură cu obezitatea şi sedentarismul.

Un grup de cercetători au analizat datele oferite de mai multe studii la care au participat aproape 200000 de persoane, femei și bărbați. S-a monitorizat consumul de fructe proaspete şi sucuri de fructe în rândul participanţilor.

Cercetătorii au stabilit o asociere semnificativă între consumul de anumite fructe şi diminuarea riscului de diabet. Pe primul loc în topul celor mai eficace fructe sunt afinele, urmate, în ordine, de struguri, mere, pere, banane şi grepfrut.

Consumate de cel puţin două ori pe săptămână, acestea reduc cu 23% riscul de diabet.

În schimb, pepenele galben şi căpşunile cresc uşor riscul de diabet.

Noul studiu nu a stabilit nicio legătură între consumul de fructe proaspete cu indice glicemic ridicat (struguri, banane) şi creşterea riscului de diabet.

Atenție la sucurile de fructe industriale. Consumate mai mult de un pahar pe zi cresc riscul de diabet cu 21%, comparativ cu cei care consumă mai puţin de un pahar pe săptămână.