Caramitru-Mălăele, înapoi la ”Teatrul Național”

Spectacolul ‘Caramitru-Mălăele, câte-n lună şi în stele’ revine, din decembrie, la Teatrul Național București.

Spectacolul ‘Caramitru-Mălăele, câte-n lună şi în stele’ revine, din decembrie, la Teatrul Național București.

Este un spectacol dialog, ce a umplut sălile peste tot unde s-a jucat în țară.

Următoarea reprezentație este programată pe 23 decembrie, de la ora 20.00 – și se vrea un cadou pentru iubitorii de teatru, înainte de Crăciun.

Caramitru și Mălăele vor urca pe scena sălii Studio, ce are o capacitate de 540 de locuri și a fost renovată de curând.

Sâmbătă, în emisiunea ‘O dimineaţă de milioane’, Iorgu Ianuşi va pătrunde în culisele spectacolului, dezvăluind la Europa FM la ce se pot aştepta spectatorii pe 23 decembrie.

Mereu surprinzător, mereu diferit și mereu de excepție, spectacolul ‘Caramitru Mălaele, câte-n lună și în stele’ este un spectacol de improvizație… ‘pentru că improvizația este, de fapt, starea de grație a actorului’, cum spune Horațiu Mălăele.

Spectacolul este mereu altul, ritmul este diferit, umorul tot mai spumos și ingeniozitatea tot mai evidentă. Amintirea vremurilor trecute este adusă în scenă de un Caramitru care recită răscolitor, imaginând, cu inteligență și iscusință, răspunsuri pe măsură unui Horațiu Mălăele vulcanic, irezistibil și de un haz efervescent, cei doi avându-i martori pe Shakespeare, Eminescu sau Topârceanu.

Dialogul este întregit de replicile muzicale pline de căldură şi culoare ale violoncelistului Adrian Naidin. Cu vocea sa deosebită și tehnica desăvârșită, Adrian Naidin i-a impresionat întotdeauna și pe iubitorii de muzică. Sună ca o întreagă orchestră uneori, iar alteori pictează sau soptește versuri. Adrian Naidin l-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit ‘Paganini al violoncelului’, îl numără printre cei mai talentați dintre ucenicii săi.

Deși are o structură și o educație orientate spre clasic, violoncelistul Adrian Naidin a experimentat și alte limbaje, de la conceptele uneori abstracte ale jazz-ului contemporan, până la world music sau pop.

În etno-jazz a strălucit încă de la prima încercare, în grandiosul spectacol ‘Damian’s Fire’, montat de Damian Drăghici în 2001 la București. Este compozitor de muzică de scenă, confirmat, printre altele, în colaborările cu compania de teatru Alekton din Atena. Absolvent al Academiei de Muzică ‘Gheorghe Dima’ din Cluj-Napoca, licențiat în Violoncel și Muzică de Cameră, Adrian Naidin s-a perfectionat cu muzicianul Mischa Maisky. A debutat în 1988 la Opera Maghiară din Cluj Napoca și este, din 2001, membru al Orchestrei Naționale Radio București.

În zeci de ani de excepțională carieră, Ion Caramitru și Horațiu Mălăele nu au avut ocazia să-și dea replica, nici în film, nici în teatru, deși publicul aștepta un dialog între doi actori care au în comun, pe lângă experiență și har, și dragostea pentru teatru și pentru poezie. Mult așteptatul moment a venit în toamna anului 2011, când cele două forțe s-au unit pentru prima data pe aceeași scenă.