7 sfaturi utile pentru începătorii în fitness

Informațiile sunt multe și e greu să alegi cele mai bune sfaturi. Câteodată, acest lucru te poate împiedica să te apuci de sport. Însă există șapte principii care pot ghida orice începător spre o viață sănătoasă și dinamică.

Sfaturile vin de la Julian Hayes, consultant, instructor de fitness și scriitor pentru The Huffington Post.

1. Secretul stă în obiceiurile și tabieturile zilnice

De multe ori ne stabilim obiective mari și greu de atins, cum ar fi să pierzi 20 de kilograme în câteva luni. Ceea ce faci în fiecare zi ajută la obținerea rezultatului dorit, în comparație cu ce faci ocazional. Să pierzi 20 de kilograme poate fi obiectivul final, dar nu va deveni realitate dacă nu te concentrezi pe obiceiurile potrivite pe care le faci zilnic. Viitorul devine realitate când iei atitudine în fiecare zi pentru o viață mai sănătoasă.

2. Alege principiul 80/20

Principiul Pareto din industria afacerilor (Regula 80/20) spune că 20 la sută din clienții tăi constituie 80 la sută din vânzări. Astfel, 20 la sută din timpul tău conduce la 80 la sută din rezultatele tale.

În fitness, Regula 80/20 e cel mai bun prieten, spune Julian Hayes. În loc să încerci să implementezi fiecare truc care îți vine în cale și care se dovedește a fi un chin, allege doar sfaturile care aduc cele mai bune și importante rezultate.

Gândește-te ce înseamnă procentul de 20 la sută din fitness care îți va aduce 80 la sută din rezultate. Acest 20 la sută reunește aspectele elementare (somnul, alegerile alimentare potrivite etc.), aspectele care rezistă testului timpului. Obiectivul tău este de a obține cele mai bune rezultate pentru acțiunile tale din cantitatea cea mai mică de effort pe care îl depui.

3. Există multe căi diferite spre alimentația sănătoasă

Așa cum există multe modalități de transport care te pot duce din punctual A în punctual B, nutriția operează într-un mod similar. Nu există un tipar universal de nutriție care să fie urmat de toată lumea. Indiferent de dietă, toate aceste modele încep cu aceleași filosofii fundamentale de a mânca mai puține mâncăruri procesate și mai multe mâncăruri bogate în nutrienți.

4. Somnul este aliatul tău cel mai bun

Dacă trebuie să alegi între somn și un antrenament suplimentar, somnul ar trebui să primeze în 100 la sută din timp. Lipsa somnului afectează hormonii, dispoziția și pofta de mâncare – toate dintre acestea ducând la câștigul în greutate.

Înainte să planifici un program de antrenament intens, asigură-te că iei în considerare un program potrivit de somn. Rezultatele și progresul apar când te concentrezi pe odihnă și recuperare. Încearcă să renunți la electronice cu 90-120 de minute înainte de somn, să citești o carte (nu un kindle), să îți faci camera pe cât posibil de întunecată și să meditezi chiar și 10 minute pentru un somn bun.

5. Găsește un program de antrenament care îți face plăcere și care se potrivește obiectivelor tale specific

Dacă prietenilor tăi le place antrenamentul de circuit sau ridicatul de greutăți, ție aceste activități îți pot aduce zero plăcere, caz în care trebuie să îți găsești altceva. E puțin probabil să continui cu un program de sport dacă nu îți place deloc ce activități implică.

La început e recomandat să experimentezi forme variate de antrenament până găsești ceva care îți face plăcere și care se potrivește în același timp obiectivelor tale.

6. E în regulă să nu te străduiești pentru o alimentație 100% strictă

E de preferat să spui ‘nu’ tentațiilor alimentare din devotament față de alimentație, dar asta nu înseamnă să renunți să ieși cu prietenii de teama de a nu ‘călca strâmb’. Să te implici în programul de fitness nu înseamnă să devii un prizonier al propriei diete.

Astfel, privind în perspectivă, o felie de tort sau un pahar cu vin nu va dăuna grav unui program amplu de muncă ce constă în obiceiuri sănătoase zilnice.

7. Corpul tău nu îți determină capacitatea de lucru

Dacă te compari cu atleți și modele de fitness care apar în revistele specializate, vei ajunge cel mai probabil să crezi că nu vei fi nicodată destul de bun.

Când ne comparăm cu ceilalți, vedem numai ce are cealaltă persoană și noi nu, în niciun caz ceea ce le lipsește lor. Capacitatea noastră nu tine de bicepși, abdomen, măsura de la rochie sau picioarele tonifiate.

Un aspect sănătos e valoros, dar valoarea și capacitatea sportivă nu sunt determinate de niște numere.