4 alimente care contribuie la sănătatea glandei tiroide

Glandele endocrine sunt organe ale corpului uman specializate în sinteza unor substanțe numite hormoni. O astfel de glandă este și cea tiroidă, localizată în partea anterioară a gâtului.

Tiroida are formă de fluture, așezată imediat sub mărul lui Adam, iar în condiții normale nu o putem simți la palpare. Funcția ei este de a secreta hormonii tiroidieni, precum tiroxina, substanțe care au în structură iod și care după sinteză se varsă în sânge. Ei au rol în reglarea metabolismului de bază și a consumului de energie, rol în sinteza de proteine, în creștere și dezvoltare, și felul în care corpul își reglează temperatura.

Tiroida mai secretă, de asemenea, calcitonină, un hormon care reglează metabolismul calciului, favorizând trecerea acestuia din sânge în oase.

Pentru a contribui la sănătatea unei glande endocrine atât de importantă cum este tiroida putem apela în special la patru alimente.

Ficatul este sursa cea mai importantă de vitamina A, vitamină care conform studiilor pare a îmbunătății funcția tiroidei. Vitamina A din ficat este utilizată imediat de corp, spre deosebire de forma de vitamina A din morcovi care trebuie întâi convertită.

Uleiul de cod, oferă de asemenea, cantități echilibrate de vitamina A și vitamina D, venind în sprijinul celor cu afecțiuni tiroidiene. Alte calități ale uleiului de cod sunt vindecarea acneei și prevenția răcelii.

Uleiul de nucă de cocos, prin conținutul de acizi grași sănătoși, crește rata metabolismului, asemenea hormonilor tiroidieni. Astfel pentru o greutate optimă și o tiroidă sănătoasă, uleiul de nucă de cocos pare o bună alegere.

Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine, colesterol, vitamine, iod și seleniu, elemente necesare producției de hormoni tiroidieni.