Curajul de a greși: Iulian Stanciu, eMag

Interviu de Sorin Dragomir

 

Ediția 2015 a Top 300 Capital îl plasează pe invitatul ediției de astăzi pe locul 17 între cei mai bogați români, estimându-i averea la 180-200 de milioane de euro. Are 40 de ani, este unul dintre cei mai curajoși antreprenori români și un specialist al vânzărilor.

În Lumea Europa FM vine Iulian Stanciu, CEO-ul magazinului online eMag și proprietarul companiilor Flanco și NOD – Network One Distribution, dar în același timp partener în afaceri inedite pentru un om consacrat de vânzările în IT. Iulian Stanciu este unul dintre acționarii Berăriei H din București și finanțator al Atelierelor Pegas.

Cum a reușit să dezvolte atât de multe afaceri? Iulian Stanciu spune că la mijloc s-au combinat mai mulți factori: pasiune, curaj și noroc. Le-am făcut pur și simplu din pasiune, cred că am avut și noroc, iar în spate pot spune că a fost și curaj să fac lucrurile altfel și să merg, într-un fel, împotriva curentului. În momentul în care am cumpărat eMag toți mi-au zis că sunt nebun, eMag nu era din punct de vedere financiar în cea mai bună formă la momentul respectiv. La fel, când am luat Flanco, toți mi-au zis ce-ți mai trebuie bătaia asta de cap, ești nebun, și acum Flanco este într-o poziție excelentă.”

Magazinul online eMag este în plină dezvoltare în regiunea Europei de Est. Mai multe țări, înseamnă mai multe tipologii umane și moduri de a lucra cu oamenii.

Într-un fel suntem est europeni cu toții, pentru că nu suntem nemți, nu avem randamentul german. Nu avem nici orientarea către proces și structură americană, dar între țări sunt diferențe destul de mari. În România oamenii lucrează bine ca grup, și dacă există un „de ce”, există o motivație și înțeleg de ce trebuie să facă un anumit lucru, se apucă de treabă și îl fac. În Ungaria și Polonia, spre exemplu, oamenii sunt orientați mai mult către structură și vor să le spui cum să facă lucrurile și ce anume să facă. În Bulgaria există o influență destul de mare venită și prin limbă și tradițional din zona rusă, există o duritate mai mare în abordarea relațiilor și între oameni, o neîncredere, dar oamenii sunt destul de determinați. Și bulgarii, în momentul în care reușești să te conectezi cu ei la nivel individual și le explici de ce trebuie să facă un anumit lucru, muncesc și 24 din 24 sunt alături de tine.”

Iulian Stanciu spune că oamenii sunt mai importanți decât tehnologia, pentru că oamenii sunt cei care decid cum poate fi folosită tehnologia. Caută în cei cu care lucrează determinarea: Cred că determinarea este importantă, să vrei să faci lucruri. După care este orientarea către a face bine, nu neapărat să faci lucrurile bine – e important și asta, dar  Binele definit printr-o construcție corectă a lucrurilor. Oamenii să fie sinceri cu ei și să își dorească să facă lucrurile corect, nu prin combinații – “hai că aranjez eu cumva, hai că știu eu să mânuiesc plicul”, nu mai e vremea respectivă, gata, a trecut, o vedem. După care apreciez curajul, chiar dacă uneori e un curaj nebunesc, curajul este foarte bun. De asemeanea, dorința de a învăța, curiozitatea și dorința de a învăța.” 

A învăța din greșeli este extrem de important spune CEO-ul eMag, care consideră că fără curajul de a greși nu obții rezultate și cel mai important este  să găsești partea utilă a greșelii.

Iulian Stanciu explică în LUMEA EUROPA FM și care este viitorul magazinelor online, cum influențează tehnologia comerțul tradițional și ce ar trebui să facă un tânăr pentru a deveni un antreprenor de succes.

Cred că este important curajul. Și perseverența în a face ceva. Să vândă mașina, să facă rost de niște bani de la familie și să încerce ceva. Lucrurile nu poți să le faci doar cu un plan de afaceri solid, sută la sută protejat, să-l construiești din start – nu cred în chestia asta. Cred că pur și simplu trebuie să încerce, înainte să se angajeze la o multinațională sau la stat, să încerce ceva pe cont propriu.”





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS