
În prag de sărbători, inspectorii de la Protecția Consumatorilor au analizat cozonacii scoși la vânzare în hipermarketuri și au constatat că aceștia conțin chiar și peste 20 de aditivi. De asemenea, pe etichetă, nu erau menționate ingredientele care pot provoca alergii.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a analizat peste 20 de sortimente de cozonaci produși de unități proprii, dar și de furnizori privați pentru hipermarketurile Carrefour, Auchan, Mega Image și Penny. Unii cozonaci conțineau între doi și 21 de adiviti, atât în aluat, cât și în umplutură și glazură, ceea ce ridică semne de întrebare privind originea naturală și calitatea unor produse prezentate ca fiind tradiționale, spun cei de la ANPC.
Un cozonac însiropat, cu 21 de aditivi, conținea 46 la sută sirop.
În plus, numeroase produse pe bază de premix – un amestec de făină cu aditivi și alte ingrediente uscate – nu aveau menționată proporția reală a ingredientului activ, cum ar fi nuca. De multe ori, umpluturile nu apăreau în denumirea produsului, iar pe etichetă nu erau precizate nici cantitatea de nucă, stafide, rahat, cacao și nici ingredientele care pot provoca alergii.
ANPC ne recomandă ca înainte să cumpărăm un produs să citim cu atenție eticheta.
Sursa foto: Shutterstock