Confidenţialitate

În primul an, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de aproape 6.000 de ori

La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundația Principesa Margareta a României și finanțată de către Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good”, a înregistrat peste 5.700 apeluri, dintre care 1.423 sunt apelanți unici, proveniți din toate regiunile țării.

Telefonul Vârstnicului poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 8 şi 20, la numărul 0800 460 001.

Telefonul Vârstnicului a dezvoltat și activat o rețea de actori implicați în asistența vârstnicilor care este formată din 425 de organizații: instituții publice, ONG-uri și furnizori de servicii. Această rețea oferă soluții practice la nivel național, prin redirecționări punctuale ale solicitărilor spre resurse existente în comunitățile locale.

Cu ocazia ȋmplinirii unui an de la lansarea proiectului Telefonul Vârstnicului, Fundația Principesa Margareta a României a lansat și studiul „Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România”, care oferă o imagine de ansamblu asupra situației persoanelor de vârsta a III-a din România.

46% dintre apelanții la 0800 460 001 au solicitat informații de ordin general, 13% au solicitat sprijin financiar, iar 8% au solicitat informații despre servicii de îngrijire la domiciliu.

16% dintre vârstnici au solicitat serviciul de reapelare, mărturisind că se simt foarte singuri.

statistici pe sexe Telefonul Varstnicului august2016

Dintre problemele ȋntâlnite ȋn rândul vârstnicilor, cea a abuzurilor a fost des identificată în cadrul celor 10 luni de activitate curentă a liniei de ajutor. 17 sesizări ale unor situații de abuz asupra vârstnicilor și 94 de solicitări de consiliere juridică pe diferite teme, cele mai frecvente pentru situații în care vârstnicii au rămas fără locuință, au fost semnalate la Telefonul Vârstnicului.

În funcție de obiectul lor, cazurile de abuz au fost redirecționate astfel: 28% spre ONG-uri, 27% spre DGASPC-uri (Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului), 24% spre linii de ajutor specializate, 14% spre primării și 7% spre puncte ale poliției locale.

Telefonul Vârstnicului poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 8 şi 20, la numărul 0800 460 001.